تبلیغات
جنگجوی عشق - توربو شارژر
 

امروز : ------- به وبلاگ vivi  خوش آمدید .

 .: جنگجوی عشق :.

 

 چهارشنبه 14 بهمن 1388

توربو شارژر |

توربو شارژر یکی از مطمئن ترین راهها برای افزایش توان موتور ها، افزایش مقدار هوا و سوختی است که در سیلندرآنها می سوزد.برای این منظور افزودن تعداد سیلندرها یا بزرگ کردن هر یک از سیلندرها یکی از روش هاست اما در بعضی مواقع امکان این کار وجود ندارد. یک راه برای افزایش قدرت موتور که ساده تر و با صرفه تر نیز هست استفاده از توربو شارژردر موتوراست که بدون نیاز به تغییر در حجم و وزن موتورتوان آن را افزایش می دهد.درخودروهای پر سرعت مسابقه ای و سوپر اسپرت حتی خودروهای خانوادگی و سدان های پر قدرت نیز برای افزایش توان موتور از توربوشارژر استفاده می شود.ساختار توربو شارژر:یک توربو شارژر از 2 قسمت اصلی تشکیل شده است: توربین و کمپرسور(که توسط یک شفت به هم متصل اند).برای آشنایی با توربو شارژر، ابتدا باید واژه سوپر شارژر را تعریف کرد.سوپر شارژر یعنی تغذیه موتور با هوای از پیش کمپرس شده.یعنی هوای محیط مکیده و کمپرس شده و سپس به موتور فرستاده می شود.کمپرسور به طرق مختلفی به حرکت در می آیداز جمله از طریق چرخ دنده که در این حالت سوپرشارژر مکانیکی نامیده می شود. روش دیگر به حرکت در آوردن کمپرسور استفاده از انرژی ذخیره شده در گازهای اگزوز حاصل از احتراق در موتور است که در این حالت به آن توربو شارژر می گویند.پس توربو شارژر در حقیقت توربینی است که بوسیله گازهای اگزوز به حرکت در آمده و یک کمپرسور گریز از مرکز را که توسط یک شفت به آن وصل شده است را می چرخاند.کمپرسور نیز هوا را از مرکز تیغه هایش به داخل کشیده و توسط پره های خود، در حین چرخش به بیرون پرتاب می کند.کمپرسور معمولا بین صافی و منیفولد هوای ورودی به موتور قراردارد.در حالی که توربین بین منیفولد هوای خروجی وانباره اگزوز قرار می گیرد.تمامی گازهای خروجی موتور (گازهای اگزوز) از محفظه توربین می گذرد و انبساط این گازهای تحت فشار بر پره های توربین عمل می کند و موجب حرکت دورانی آنها می شود. این گازها پس از گذشتن از توربین وارد اتمسفر می شوند.توربین صدای حاصل از گازهای اگزوز را نیز خفه می کند و به این ترتیب در اکثر موارد نیازی به استفاده از انباره اگزوز نیست. به طور معمول توربو شارژها فشار هوا را به اندازه 6 تا 8psi فشرده تر می کنند.از آنجا که فشار معمولی اتمسفر 14.7 psi در سطح دریاست با این روش حدودا 50 درصد بیشتر هوا وارد موتور خواهد شد و افزایش بازدهی واقعی نیز بین 30تا 40 درصد است.یکی از مزایای توربو شارژرها کمکی است که در ارتفاعات و مناطق مرتفع به موتور می کنند.موتورهای معمولی در ارتفاعات دچار کاهش شدید قدرت می شوند. زیرا برای هر مکش پیستون جرم کمتری از هوا را به داخل سیلندر می کشد و حتی در صورت افزایش مقدار سوخت پاشیدهشده به داخل سیلندر نیز به علت فقدان اکسیژن کافی ، احتراق کامل صورت نمی گیرد.بنابراین مساله رقیق بودن هوا موجب کم شدن قدرت موتور در این نقاط می شود که توربو شارژرها با کمپرس کردن و افزایش جرم هوای ورودی به موتور، این نقیصه را جبران می کنند.



نوشته شده در چهارشنبه 14 بهمن 1388 و ساعت 03:49 ق.ظ توسط essi essi
نظر شما [] | [ موضوع :] | [ بالای صفحه ]

!

!

مطالب پیشین...

 ◊ معرفی تیپ های مختلف پژو 206 ایران

 ◊ سه ماه در آسمان؟

 ◊ سلام

 ◊ بررسی کانسپت X1

 ◊ تصادم طراحی، Acura ZDX 2010

 ◊ عکس چند نوع اتومبیل 2010

 ◊ فرمان بنز SRS

 ◊ وی وی

 ◊ بی ام و 335

 ◊ لامبورگینی رونتون

 ◊ مرسدس بنز اف 200

 ◊ عکس جدید از هندا CRZ

 ◊ مرسدس بنز SLR مک لارن

 ◊ توربو شارژر

 ◊ پژو 207 محصول جدید ایران خودرو

 

وبلاگ من ...

  وبلاگ من

  ایمیل من

[yahoo]

  

نویسندگان ...

 essi essi (32)

 essi essi (32)

 

موضوعات ...

 

آرشیو  ...

بهمن 1389 (1) دی 1389 (15) شهریور 1389 (1) اسفند 1388 (1) بهمن 1388 (23) دی 1388 (2) آذر 1388 (2) آبان 1388 (3)

 

صفحات ...

 

لینكستان ...

.:همه جور عکس:.

 

لینكدونی ...

آرشیو لینكدونی

 

جستجو ...

جستجو در بلاگ

 

خبرنامه ...

 

نظر سنجی ...

چه جور عکس و مطلبی داری؟









 

آمار وبلاگ...

امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل مطالب :

كل نظرها :

كل بازدید ها :

افراد آنلاین : [online]

ایجاد صفحه : - ثانیه

 Design By vivi - © 2010 - All rights reserved

.
.